feadship-tango__1920.jpg

Feadship

Haarlem

Feadship

In 1949 werd Feadship, First Export Association of Dutch SHIPbuilders, opgericht. Het betrof een samenwerking tussen drie zeer vooraanstaande namen in de jachthistorie, welke vandaag de dag nog de basis vormt: Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer, Royal Van Lent Shipyard in Kaag en De Voogt Naval Architects in Haarlem. Later is Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Makkum hieraan toegevoegd. Samen beschikken zij over drie van de modernste werven en een hightech ontwerp- en engineeringbureau.

De oprichting van Feadship getuigde van een ware pioniersgeest van De Vries, Van Lent en De Voogt, en begon met het tentoonstellen van Nederlandse schepen op de New York Boat Show in 1951, wat zeer succesvol bleek.

Midden jaren vijftig besloot Feadship, nadat de orders voor staal- en aluminiumschepen veelvuldig binnenstroomden, om geen houten schepen meer te bouwen. In de jaren zestig groeiden zowel de bedrijven als de reputatie gestaag, waardoor in de zeventiger jaren de eerste schepen werden gebouwd die op eigen kracht de oceaan overstaken. De gemiddelde lengte was toen al 30 meter.

De jaren negentig kenmerkten zich door een toename aan complexiteit en systemen. De gemiddelde lengte was al toegenomen tot 50 meter. In al deze jaren van ervaring heeft Feadship zich een positie in de markt verworven die synoniem is aan perfectie. Wij zijn wereldwijd marktleider op het gebied van custom-built motorjachten, constant voorop in innovatie, technologie en design.

bedrijf-feadship

Historie

Feadship, First Export Association of Dutch Shipbuilders, is een samenwerking tussen drie zeer vooraanstaande namen in de jacht historie; De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer, Van Lent in Kaag en De Voogt in Haarlem. We beschikken over drie van de modernste werven en een high-tech ontwerp en engineering bureau.

Feadship is opgericht in 1949. De werven De Vries en Van Lent dateren al van eerder, respectievelijk 1906 en 1849. De oprichting van Feadship getuigde van een ware pioniersgeest en begon met het tentoonstellen van nederlandse schepen op de New York Boat Show in 1951, wat zeer succesvol bleek. Midden jaren vijftig besloot Feadship om geen houten schepen meer te bouwen, nadat de orders voor staal en aluminium schepen veelvuldig binnenstroomden. In de jaren zestig groeiden zowel de bedrijven als de reputatie gestaag waardoor in de zeventiger jaren de eerste schepen gebouwd werden die de oceaan konden oversteken op eigen kracht. De gemiddelde lengte was toen al 30 meter. De jaren negentig kenmerkte zich door een toename aan complexiteit en systemen. De gemiddelde lengte is al toegenomen van 50 meter toen tot 90 meter nu.

In al deze jaren van ervaring heeft Feadship zich een positie in de markt verworven die synoniem is aan perfectie. Wij zijn wereldwijd marktleider op het gebied van custom-built motorjachten en loopt constant voorop in innovatie, technologie en design.

Vacatures bij Feadship

Selecteer op vakgebied

Contactpersoon

Vacatures Feadship

Er zijn op dit moment geen vacatures beschikbaar bij Feadship

Geen geschikte vacature?

Open sollicitatie