Perfectie door focus

Bij Feadship gaan we altijd voor de hoogste standaard. Dat geldt voor de hele organisatie. Als lasser leg je de nodige trots in je werk. Een jacht waarop de motoren aan de achterkant brullen terwijl het aan de voorkant muisstil is, is een topprestatie waar elke lasser trots op is.

Veel laswerk in de casco-fase

Een Feadship bevat veel laswerk. Een superjacht van 120 meter, bestaande uit een aluminium bovendek en een stalen romp, is opgebouwd uit sectiedelen. De lengte van de sectiedelen van het bovendek zijn bijvoorbeeld al tot 35 meter en wegen tussen de 12-50 ton. De stalen en aluminium platen zijn maximaal 8 a 10 mm, maar meestal zelfs 5-6 mm. De kwaliteitseisen op het uiterlijk van de las zijn hoog. Lassen aan een Feadship vereist écht vakmanschap op vele vlakken.

De meeste laswerkzaamheden vinden plaats tijdens de bouw van het casco. Als het casco na ongeveer een jaar de cascobouwer verlaat, is zij klaar om afgebouwd te worden. De volgende bestemming is een van de afbouwwerven.

Technieken

Verschillende lastechnieken zijn: Aluminium Lassen voor het dekhuis, (Koolstof)Staal Lassen voor de romp en Pijp lassen.

“Het bovendek bouwen we op zijn kop. Dat werkt veel gemakkelijker voor de lassers. Als het klaar is, draaien we het gewoon om. In Papendrecht voegen we romp en opbouw samen. En voilá: daar ligt dan een Feadship.”

Vind vacatures in lassen

Alle vacatures

Verfijn zoekresultaat

Job alert