Dominique is Engineer Constructie en glasspecialist: nog voordat een jacht verkocht wordt kijk ik mee met design en de collega's van sales. Met één van onze jachten in aanbouw ben ik 4 jaar bezig geweest. Het boegraam boven de waterlijn is van glas en nooit eerder toegepast in die vorm. Niet bij ons maar ook niet eerder op een ander jacht. Dan krijg ik de vraag: kan het? Is het mogelijk? Wat moeten we allemaal doen? De designers waren er al mee bezig, en dat komt dan samen met de klantwens.

Kan glas de sterkte van staal vervangen?

In een intensieve samenwerking tussen Designer, De Voogt Naval Architects en wij als werf is het ons gelukt om het eerste superjacht met een boeg-raam te realiseren. En dit staat niet op zichzelf, zo worden we bij ieder custom build jacht uitgedaagd om de grenzen op te zoeken van hetgeen wat mogelijk is. Zelfs het uitdagen van de natuurkundige wetten gaan we daarbij niet uit de weg.
Constructief gezien ervaar ik het werk ook als inspirerend. Onze klanten wensen bijvoorbeeld zo min mogelijk pilaren op de buitendekken. Wij gaan ervoor zorgen om dit mogelijk te maken zonder concessies te doen aan de scheepsbouwkundige eisen zoals sterkte van het casco en de hoogste comfort eisen zoals trillingen. Glas is eigenlijk een ontzettend onderschat onderwerp, alle disciplines komen hierbij samen constructie, interieur, de schilders en de exterieur timmer mannen. Dat vergt ontzettend veel afstemming. Dat maakt het voor mij zo leuk. Het is een onderwerp waarbij je je als een spin in het web moet gedragen en zorgen dat overal aan gedacht is.

Dominique

  • Functie: Engineer Constructie
  • Vakgebied: Engineering
  • Bedrijf: De Vries Scheepsbouw Aalsmeer
  • Feadship Hero sinds: 2017
Dominique is Engineer Constructie en glasspecialist: nog voordat een jacht verkocht wordt kijk ik mee met design en de collega's van sales. Met één van onze jachten in aanbouw ben ik 4 jaar bezig geweest. Het boegraam boven de waterlijn is van glas en nooit eerder toegepast in die vorm. Niet bij ons maar ook niet eerder op een ander jacht. Dan krijg ik de vraag: kan het? Is het mogelijk? Wat moeten we allemaal doen? De designers waren er al mee bezig, en dat komt dan samen met de klantwens.
Foto van collega Rudie

Kan glas de sterkte van staal vervangen?

In een intensieve samenwerking tussen Designer, De Voogt Naval Architects en wij als werf is het ons gelukt om het eerste superjacht met een boeg-raam te realiseren. En dit staat niet op zichzelf, zo worden we bij ieder custom build jacht uitgedaagd om de grenzen op te zoeken van hetgeen wat mogelijk is. Zelfs het uitdagen van de natuurkundige wetten gaan we daarbij niet uit de weg.
Constructief gezien ervaar ik het werk ook als inspirerend. Onze klanten wensen bijvoorbeeld zo min mogelijk pilaren op de buitendekken. Wij gaan ervoor zorgen om dit mogelijk te maken zonder concessies te doen aan de scheepsbouwkundige eisen zoals sterkte van het casco en de hoogste comfort eisen zoals trillingen. Glas is eigenlijk een ontzettend onderschat onderwerp, alle disciplines komen hierbij samen constructie, interieur, de schilders en de exterieur timmer mannen. Dat vergt ontzettend veel afstemming. Dat maakt het voor mij zo leuk. Het is een onderwerp waarbij je je als een spin in het web moet gedragen en zorgen dat overal aan gedacht is.

MIS JOUW DROOMBAAN NIET

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures