Toen Jeroen in zijn middelbareschooltijd langs het kanaal De Gouwe fietste, zag hij een enorm jacht varen: Feadship bouwnummer 802, Tango. Vanaf dat moment wist hij wat hij later wilde gaan doen. “Ik kwam thuis en zei direct tegen mijn ouders: ik wil aan zo’n jacht werken! Het idee om meubelmaker te worden was er al, maar nu wist ik ook waar die meubels moesten komen te staan.” Een paar jaar later liep Jeroen stage bij Van Der Loo Yacht Interiors (VDL). “Het eerste jacht waar ik aan heb gewerkt was de 814 (Lady S). Inmiddels ben ik doorgegroeid naar de functie van Project Engineer, waarin ik verantwoordelijk ben voor de kwaliteit en eenheid van het tekenwerk dat naar de fabriek gaat." Jeroen werkt samen met een behoorlijk groot en divers team. “Iedere dag overleggen we in ons projectteam met tekenaars, werkvoorbereiders en senior engineers. Ik zorg er dan voor dat het interieur vanuit de ontwerpfase op de juiste manier wordt door vertaald richting de productiefase. Daarnaast ben ik in contact met onze opdrachtgever om vragen te beantwoorden en samen te bepalen hoe het eindresultaat eruit komt te zien.”
  • Functie: Project Engineer
  • Vakgebied: Engineering
  • Feadship Hero sinds: 2024
  • Bedrijf:  Van Der Loo Yacht Interiors

De complexiteit van het interieur is superieur.

Over het eindresultaat van de 807 (Sea Owl) is Jeroen het meest te spreken. “Helaas heb ik er niet aan meegewerkt, maar dat jacht is een combinatie van pure vakmanschap, oog voor detail, perfectionisme en luxe. De complexiteit van het interieur is superieur, fantastisch om te zien.”

Jeroen

  • Functie: Project Engineer
  • Vakgebied: Engineering
  • Feadship Hero sinds: 2024
  • Bedrijf:  Van Der Loo Yacht Interiors
Toen Jeroen in zijn middelbareschooltijd langs het kanaal De Gouwe fietste, zag hij een enorm jacht varen: Feadship bouwnummer 802, Tango. Vanaf dat moment wist hij wat hij later wilde gaan doen. “Ik kwam thuis en zei direct tegen mijn ouders: ik wil aan zo’n jacht werken! Het idee om meubelmaker te worden was er al, maar nu wist ik ook waar die meubels moesten komen te staan.” Een paar jaar later liep Jeroen stage bij Van Der Loo Yacht Interiors (VDL). “Het eerste jacht waar ik aan heb gewerkt was de 814 (Lady S). Inmiddels ben ik doorgegroeid naar de functie van Project Engineer, waarin ik verantwoordelijk ben voor de kwaliteit en eenheid van het tekenwerk dat naar de fabriek gaat."
Foto van collega Jeroen
Jeroen werkt samen met een behoorlijk groot en divers team. “Iedere dag overleggen we in ons projectteam met tekenaars, werkvoorbereiders en senior engineers. Ik zorg er dan voor dat het interieur vanuit de ontwerpfase op de juiste manier wordt door vertaald richting de productiefase. Daarnaast ben ik in contact met onze opdrachtgever om vragen te beantwoorden en samen te bepalen hoe het eindresultaat eruit komt te zien.” Over het eindresultaat van de 807 (Sea Owl) is Jeroen het meest te spreken. “Helaas heb ik er niet aan meegewerkt, maar dat jacht is een combinatie van pure vakmanschap, oog voor detail, perfectionisme en luxe. De complexiteit van het interieur is superieur, fantastisch om te zien.”

De complexiteit van het interieur is superieur.

Maar wat maakt het werken bij VDL nou zo speciaal? “Het werken aan een superjacht is een vak dat echt uniek is. Het draait echt om kwaliteit en vakmanschap. We willen dat alles perfect in elkaar zit. Dat geeft soms wel wat uitdagingen in het produceren en de duur van een project, maar het resultaat is dan ook altijd prachtig. Het mooiste was voor mij het uitwerken van het stuurhuis van bouwnummer 823. De complexiteit van het meubelwerk in combinatie met de techniek was enorm uitdagend, maar het is geweldig gelukt. Daar ben ik echt trots op. En ik ben trots om hier te werken, Van Der Loo Yacht Interiors biedt mensen de mogelijkheid om door te groeien en alles te bereiken wat je wil bereiken.”

MIS JOUW DROOMBAAN NIET

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures